Accident rutier, o expresie care s-a auzit tot mai rar în 2019 în Norvegia. 2019 a însemnat anul premierelor la nivelul accidentelor rutiere pentru Norvegia.
Un raport al autorităților din Oslo arată că în anul 2019 o singură persoană a decedat ca urmare a unui accident rutier. O altă cifră oficială ne arată că nu a fost înregistrată nicio victimă cu vârsta sub 16 ani pe niciuna din rutele din Norvegia.
Vom da timpul înapoi ca să vedem cum au reușit norvegienii acest rezultat. În anul 2002, guvernul norvegian a introdus “Vision Zero”, ca parte din programul lor de transport național pentru perioada 2018-2029. Vision Zero stă la baza tuturor demersurilor de siguranță în trafic luate în Norvegia și dorește să stabilească un sistem de transport sigur, în care să nu existe din cauza accidentelor rutiere decese sau persoane cu leziuni grave.
Printre măsurile luate de administrația orașului Oslo s-a aflat stabilirea de piste de biciclete bine conectate între ele. Scopul lor este de a încuraja cetățenii să folosească bicicleta ca mijloc de transport, în detrimentul mașinii.
Vision Zero este o abordare adoptată și de state membre ale Uniunii Europene. Printre acestea se află și Marea Britanie. Sadiq Khan, primarul Londrei, își dorește ca 80% din călătoriile londoneze să fie car-free până în anul 2041. Aceasta face parte din strategia de transport a orașului, în linie cu Vision Zero. Strategia londoneză poate fi consultată aici.
Din păcate, țara noastră e departe de asemena rezultate. Autoritățile mai degrabă încurajează poluarea și aglomerația. În aceeași ordine de idei, țara noastră ocupă un loc rușinos la capitolul accident rutier și nesiguranță în trafic.

Din păcate noi mai avem cale foarte lungă. Întâi trebuie să ne învățăm semenii să nu mai voteze în posturi cheie oligofreni lacomi, răi și mincinoși. Închipuiți-vă că aici VICEPRIMARUL CAPITALEI a putut să zică: “Eu nu vreau să merg cu bicicleta, că nu vreau să fac bătături la c*r! N-am hemoroizi, că io-s din ăla de la țară și nu fac de astea, am mâncat sănătos. Nu vreau să fac bătături la c*r și să put! Eu sunt curat, sunt crescut la țară!”
Dacă ăsta a putut să spună ÎNTR-O EMISIUNE ÎN DIRECT LA RADIO așa ceva, vă dați seama cam cum gândește și ce dispreț are în rest? Și nu îndrăzniți să spuneți că-i un caz singular, avem extrem de mulți “demnitari” cumplit de RĂI, aroganți și RĂU intenționați care-s aleși doar pt că extrem de multe afaceri dubioase și de șpăgi depind de ei.
eu zic sa mai lasati vaicareala.. nu zic acum sa fim impotriva biciclistilor dar fratilor treziti-va… sunt atatea de facut pana la pistele alea… si pe doua roti mergi 2-3 anotimpuri, ce faci in rest? la noi sunt extrem de multe masini, asta e! nu e loc pe strada de piste, cum au sufocat Victoriei.. iar pe trotuar, tu te-ai simti bine sa iti stii copilul sau tu mergand linistit pe trotuar si sa treaca razant pe langa tine in viteza? iti spun eu ca nu. eu lucrez in afara si vad cu ochi mei.. sunt piste impecabil de bicicleta intradevar, dar si infrastructura e impecabila, trafic fluid, semafoare sincronizate etc etc
Cu infrastructura gandita si curata se poate merge si iarna cu bicicleta.
Exemple: Olanda, Norvegia, Finlanda, Marea Britanie etc
Da, da, am auzit ca la Oslo e mai cald ca in Romania si poti merge mai mult de 2 anotimpuri cu bicicleta. La noi nu are sens sa se faca, e prea frig.
Mai lasa masina si incearca un metrou, tramvai, etc. La cum arata anotimpurile acum poti merge tot anul linistit pe bicicleta.
Tipule, multe biciclete și un transport colectiv eficient înseamnă mult mai puține mașini pe stradă, corelate cu amenzi solide pentru limitarea vitezei, dau rezultate. Dacă nu ai viziune, nici nu vei avea rezultate
Pingback: Codul Rutier trebuie să includă drepturile persoanelor cu dizabilități și ale