Cicloturism în Italia: Trenitalia va da OK bicicletelor pe Intercity

Cicloturism în Italia: Trenitalia va da OK bicicletelor pe Intercity2 min read

Cu bicicleta în Intercity-urile din Italia

Începând din această vară, bicicletele vor putea fi urcate în trenurile Intercity din Italia ca o măsură de impulsionare a cicloturismului. Trenitalia, prin reprezentanții săi, a promis să încurajeze cicloturismul. Marco Mancini, directorul responabil de trenurile Reginoale și Intercity, a acordat mai multe detalii în cadrul unei conferine de presă. În acest fel, Trenitalia răspunde cererilor venite din parte iubitorilor cicloturismului, dar și asociațiilor de bicicliști.

Trenitalia a decis pregătirea pentru transportul de biciclete a mai multor tipuri de tren, între care Intercity Giorno. Pentru aceasta, compania a încheiat un contract de servicii cu Ministerul Economiei și Infrastructurii. În cadrul lucrării, vor fi modificate 82 de vagoane până la finele anului 2020. Din aceste 82, 5 fuseseră deja reorganizate la finalul anului 2019 . Compania a alocat un buget de 1,4 miliarde euro și de aceștia vor renova și o bună parte din trenurile InterCity și InterCity Notte.

Până la finalul lui 2020, pe toate trenurile Intercity Giorno se va putea călători cu bicicleta

Modernizarea vagoanelor va cuprinde, pe lângă spațiile pentru biciclete, și spații destinate cărucioarelor, automatelor de băuturi și snacksuri. Momentan, pe trenurile naționale nu se va plăti pentru transportul bicicletelor. Dar, noutatea Trenitalia pentru (bi)cicliști nu se termină aici: pentru trasportul regional, noile trenuri `Rock e Pop` vor avea mai multe locuri pentru biciclete.

Reprezentantul Transitalia a mai explicat că dorința de a valorifica turismul cu trenul ca turism slow, vor lua în calcul inclusiv reutilizarea căilor ferate dezafectate sau utilizarea trenurilor de epocă.

Trenitalia este principalul operator feroviar din Italia. Este o subsidiară a Ferrovie dello Stato Italiane S.p.A. și deținută de Guvernul Italian. Compania a fost înființată în anul 2000 urmând o directivă a Uniunii Europene de regularizare a transportului feroviar. Respectiva directivă (91/440/EC) solicita separarea contabilității între entitățile care conduc infrastructura de căi ferate și cele care furnizează transportul feroviar.

HcB crew

Leave a Reply